Jdi na obsah Jdi na menu
 


Paladin

21. 12. 2008

Povolání - Paladin
Paladin je svatým bojovníkem a obávaným protivníkem na všech bojištích. Vrhá se do žáru bitev posílen odvahou a svatými schopnostmi. Bojuje za svou zem a za dobro. Nemrtvé a veškeré zlo rozdrtí svým kladivem. Zvyšuje ability svých přátel svými aurami a svatými pečetěmi a když vypadá situace ztracená a beznadějná, Paladin posvětí padlé Svatým Světlem. Najednou jsou zdraví a silní a spolu zniční všechny nepřátele, kteří se jim postaví do cesty. Paladinové jako zastánci světlé strany se snaží ze světa vymítit všechno zlo a jeho největší podobu vydí v Nemrtvých, proti kterým neustále bojují. S příchodem Datadisku který se jmenuje Burning Crusade se situace ve světě World of Warcraft radikálně změnila. Dříve byl Paladin dostupný pouze pro stranu Aliance a to v zastoupení Lidí a Trpasliků. Nyný Paladin hrdě bojuje i za stranu hordy v podobě krvavých Blood Elfů a síly a výhody se konečně vyrovnaly. Mnoho lidí to však neguje s velkým nesouhlasem (stejně jako já) a přeje si aby se vše vrátilo ke starým časům ... už je však pozdě :)
Paladinové, vyznavači Posvátného Světla mají jediný úkol - chránit Alianci. Paladiny najdete od severních lesů zvaných Tirisfal Glades, kde bojují proti postupu nemrtvých Forsakenů až po jih, v Blasted Lands, kde drží svoji stráž nad Dark Portálem. Ovládajíc svoje mocné kladiva a sílu Světla, tito Svatí bojovníci velí jednotkám v bojích a sami se vrhají do těch největších bitev.


Povolání je k dispozici pro tyto rasy:

  • Humans (Lidé)
  • Dwarfs (Trpaslíci)
  • Dreanei (Dreaneiove)Obrazek

Klady a Zápory tohoto Povolání

Přednosti

  • Je schopný tankovat bežné instnace díky schopnosti nosit štít a Plate armor.
  • Dokáže oživit své zabité spoluhráče pomocí kouzla Resurrection.
  • Disponuje Aurami, které pomáhají jak jemu, tak i ostatním členům party.
  • Umí vykouzlit obrněného koně, na kterém pak může jezdit. Na 60% i 100% však musí splnit náročný Quest.
  • Disponuje talentem na zvýšení rychlosti běhání i ježdění na mountovy.

Nevýhody

  • Jeho bojové schopnosti se nemohou srovnávat s Bojovníkem
  • Oproti Bojovníkovi (Warrior) nemůže ani používat tak pestrou škálu zbraní a není schopen používat žádnou střelnou zbraň na dálku.
  • Paladin je povolání, které je velmi závislé na vybavení, stejně jako Warrior.
  • Většina očišťování (cleansing) v raidech závisí na něm, protože Priestům připadá úloha Healingu.

Schopnosti, kouzla a Talenty u Paladina

Aury, sealy a blessingy
Paladin disponuje velkou škálou aur, avšak aktivovaná může být pouze jedna v jeden čas. Nabízí aury na resistance, na zvýšení armoru, zmenšení šance na přerušení kouzla, pokud dostane zásah, či udílení poškození, pokud jste pod útokem. Sealy jsou kouzla na 30 sekund, z nichž každý má jiný účinek. Některý stunuje, další healuje, třetí doplňujě manu. Nejlepší je však Seal of Command, se kterým máte šanci na "dvojitý útok". Poslední řadou jsou požehnání (Blessings)

Boj proti nemrtvým, heal
Paladin je svatý bojovník a ti většinou valí proti nemrtvým. Kouzla jako Excorism či plošný Holy Wrath na udílení Direct Dmg v kombinaci s Consecrate můžou způsobit, že začnete mít velice rádi boj proti undeadům. Navíc paladin je může stopovat pomocí ability Sense Undead. Co se týče jeho healů, tak Holy Light dokáže uzdravit až tisícové zranění, poté Flash Heal. Různé štíty jako Divine Protection dokáží učinit Paladina nesmrtelným na pár sekund (tak aby se healnul GRR) a také se dokáže očistit od řady negativních efektů. Dále může oživit padlého hráče kouzlem Resurrection.

Protection (Obrana)
Paladin je v zásadě defensivní class, čemuž nasvědčuje Plate armor a možnost nosit Štít ... vše je umocněno schopnosti Holy Shield a také ruznými talenty na zlepšení defensivní stránky hraní. Paladin je schopný se naučit Parry, na blokování nepřátelských útoků pomocí zbraně a může omráčit nepřítele až na 6 sekund kouzlem Hammer of Justice. Či uvést nepřátelský Humanoidní cíl do stavu meditace ve kterém nemůže nic dělat talentem Repentance.


Vše ostatní o tomto povolání

Typ postavy a role v partě
Paladin je velice užitečný class pro celou partu, jednak podporuje všechny členy party, kteří jsou v jeho blízkosti jednou z mnoha svatých aur a dále jim může udělovat nejrůznější požehnání (Blessings), které jím pomáhají v boji nebo je naopak chrání. Dálemůže sloužit jako podpůrný (back-up) healer nebo někdy dokonec i jako primární healer, což se ale moc nedoporučuje, protože nevlastní žádné HoT (Healing over Time) kouzla. Díky Plate armoru a štítu může také sloužit jako off-tank při boji proti více cílům. Díky schopnosti osvobodit se od jakéhokoliv spomalujícího efektu, běhat rychleji pomocí retribution talentů, a ochránit se štítem nesmrtelnosti (Divine shield) je nejvhodnějším classem pro nošení vlajky ve Warsong Gulch.

Co je důležité se naučit

  • Kombinovat Holy light a Flash of Light ke správnému a efektivnímu uzdravování jak sebe, tak celé party.
  • Naučit se vlastnosti Sealů a vhodně je používat během boje v kombinaci z uvolňováním jejich moci pomocí kouzla Judgement.
  • Správně si rozvrhnout celou manu na dobu celého boje.
  • Naučit se, kdy je správný čas k použití svaté ochrany Divine shield, která vám poskytne nesmrtelnost po určitou dobu.
  • Vždy se včas očistit od Magie a Jedů a udělat to samé i svým spoluhráčům

Použitelné zbroje pro Paladina

  • Látkové Zbroje (Cloth)
  • Kožené Zbroje (Leather)
  • Kovové Zbroje (Mail)
  • Plátové Zbroje (Plate)
  • Štíty (Shield)

Použitelné zbraně pro Paladina

  • Palcáty (Maces)
  • Obouruční Palcáty (2-Handed Maces) - Zdarma, začáteční zbraň
  • Sekery (Axes)
  • Obouruční Sekery (2-Handed Axes)
  • Meče (Swords)
  • Obouruční Meče (2-Handed Swords)
  • Halapartny a kopí (Polearms)

Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty

  • Magic (magie)
  • Poison (jed)
  • Disease (nákaza)
 

Výhody:
-Může nosit nejtěžší zbroj a většinu zbraní
-Umí léčit hráče a po boji je oživovat
-Má aury a požehnaní, které jsou výbornou podporou v boji i mimo něj
-Umí si vyčarovat vlastní mount (lvl40/lvl60)
-Dokáže se obětovat pro dobro družiny

Nevýhody:
-Je velmi závislý na Maně z bojového i léčivého pohledu
-Nemá útok na dálku, umí pouze zastavit poraněného nepřítele na útěku
-Limitované schopnosti, jako na sebe navést agresivitu příšer

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář